-

Emerce eRetail: een betaalbare klantbeleving

Twee veelbelovende retail startups laten donderdag op Emerce eRetail in Bussum in een korte pitch zien hoe zij denken de retailbranche een stap verder te kunnen helpen. Martijn Berkhout van FADELLO vertelt over het zogenoemde urban logistics platform dat retailers in staat stelt om bestelde producten bij klanten thuis te bezorgen op dezelfde dag binnen zelf gekozen blokken van een uur.

Jullie bezorgen voor fysieke retailers. Welk probleem lossen jullie op?
“Wij bezorgen voornamelijk voor omnichannel en crosschannel retailketens. Het gaat hierbij dus om retailers die zowel offline als online actief zijn. Met behulp van Fadello kunnen retailers bezorgen wanneer de klant dat wil. De voordelen: dezelfde dag geleverd in een tijdsblok van een uur, een betaalbare klantbeleving waarbij de aankoop emotie positief wordt beïnvloed, minder retouren,  en activering van lokale winkelvoorraad. Doordat de klanten hun bestelling dezelfde dag op een gekozen moment in huis hebben, zijn klanten eerder geneigd om een vervolgaankoop te doen.”

Ik neem aan dat jullie vooral retailers op het oog hebt die zelf geen bezorgmogelijkheden hebben? Hebben we het dan over kleine(re) middenstanders?
“Nee, wij richten ons op landelijke omnichannel en crosschannel retailketens, maar wij hebben ook een oplossing voor kleine middenstanders. Wij gaan in april starten met een bezorgdienst voor Ranzijn Tuin & Dier. Bovendien zijn wij in gesprek met een aantal grote landelijke retailketens. Binnenkort kunnen we de namen van deze ketens bekendmaken.”

Uit welke frustratie is dit bedrijf voortgekomen?
“We zijn november 2014  begonnen. Oprichter Kees Martijn Segaar was op zoek naar een optimale, snelle en betaalbare logistieke oplossing voor lokale retailers, maar kwam erachter dat dit niet bestond. Hij wilde in eerste instantie een e-commerce platform voor lokale winkeliers ontwikkelen en heeft onderzoek gedaan naar de logistieke oplossingen in andere landen. Hij kwam toen onder andere uit bij Instacart in de Verenigde Staten (levering van boodschappen binnen een uur), waarna hij besloot het initiële idee te laten vallen en zich te focussen op een logistieke oplossing voor retailers.”

Huren jullie externe krachten in voor de bezorging?
“Wij werken vooral met externe middelgrote koeriersbedrijven. De kwaliteit van koeriers staat bij Fadello op de eerste plaats. De koeriersbedrijven waar wij mee samenwerken, moeten dan ook aan een aantal eisen voldoen. Wij maken bijvoorbeeld een selectie op basis van referenties in de markt, verzekeringen en verklaring omtrent gedrag. Ook geven wij zelf trainingen aan de koeriers om de kwaliteit van onze fast delivery service te waarborgen. Wanneer een bezorgopdracht gekoppeld is aan een bepaalde koerier ontvangt de klant een foto van de koerier, zodat hij of zij weet door wie de bestelling bezorgd gaat worden. Zodra een pakketje bezorgd is bij de klant heeft hij of zij de mogelijkheid om de kwaliteit van de levering te beoordelen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond