Deel dit artikel
-

FlxOne opent kantoor in Londen

FlxOne, onderdeel van de Greenhouse Group, opent een kantoor in Europa’s mediahoofdstad Londen. “We willen Europees marktleider worden”, zegt directeur Matthijs Keij van het reclametechnologiebedrijf.

Om de lancering en groei van het strategisch cruciale kantoor te begeleiden, stelt FlxOne uit Eindhoven Niki Stoker aan. Stoker is de voormalig managing director van Tribal Fusion in Engeland. Zij was daar verantwoordelijk voor de lancering van Exponential.

Het Nederlandse bedrijf levert technologie waarmee adverteerders het rendement van hun online campagnes optimaliseren. Het gaat om een zogeheten datamanagementplatform. “Je moet een platform hebben om de datastromen van alle kanalen bij elkaar te brengen om daar vervolgens iets nuttigs mee te doen.”

FlxOne ontwikkelde afgelopen twee jaar een systeem om data uit online, tv, print, outdoor en video bij elkaar te brengen. De geïntegreerde benadering is uniek in Europa en daarbuiten, zo ondervindt Keij in gesprekken met investeerders in Europa en Amerika.

“De exploitatie van steeds meer kanalen zal datagestuurd zijn. Ons systeem kan het juiste publiek op al die verschillende kanalen vinden en het biedt goed inzicht in de performance en brandingwaarde van die kanalen. In het derde punt onderscheiden we ons van systemen die reeds op de markt zijn: automatisering. Er komt nog steeds veel handwerk kijken bij reclame maken. Dat automatiseren we, zodat klanten efficiënter kunnen werken en zich niet hoeven te laten remmen door de groeiende hoeveelheid data.”

De opening van het Engelse kantoor is de eerste stap in buitenlandse expansie. “Al bedienen we nu al meerdere klanten in Europa en de Verenigde Staten. Om te groeien stellen we nu een professional aan die de markt kent en een team kan opbouwen.”

De directeur denkt dat reclame op televisie over drie à vier jaar via geautomatiseerde plannings- en inkoopprocessen verloopt.

Om de beoogde toekomstige groei van zijn bedrijf te financieren, voert Keij gesprekken met investeerders. Het zou het eerste bedrijf van Greenhouse Group zijn dat met venture capital naar de volgende fase wordt gebracht.

Foto: Michiel Jelijs (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Arno Peperkoorn

Met Nikki aan t roer en de visie van FlxOne, kon dit nog wel eens een waanzinnig succes worden. LEUK! Succes!

Kim van der Zande

Thanks Arno! Het is een erg mooie stap en we zijn idd blij een talent als Niki aan boord te hebben.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond