Deel dit artikel
-

fonQ claimt met digitale styling-beleving 76% hogere omzet

Testen van fonQ met een nieuwe styling tool hebben geleid tot een 76 hoger hogere omzet.

fonQ is naar eigen zeggen de eerste Nederlandse speler op de online Home & Living markt die een styling tool aanbiedt waarmee consumenten digitaal hun huis kunnen inrichten.

Doordat de consument de huiskamer volledig naar eigen inzicht kan inrichten en ‘eindeloos’ kan combineren met kleuren, meubels en accessoires, wordt de drempel om online meubels te kopen minder hoog.

De styling tool gebruikers converteren 22 procent beter als niet-styling tool gebruikers, zijn 97 procent langer op de website en er is een stijging in de gemiddelde orderwaarde van 44 procent te zien.

Nu de test van drie maanden succesvol is gebleken, worden meer kamers, producten en mogelijkheden aan de styling tool toegevoegd. Zo kunnen consumenten nu naast hun huiskamer, ook de slaapkamer, eetkamer, kinderkamer of werkkamer inrichten met 38 procent van het fonQ aanbod.

De oplossing is ontwikkeld met Hullabalook. Hun technologie converteert de producten naar geschaalde 2D-stickers. Hierdoor kunnen consumenten makkelijk zien hoe een combinatie van producten, zoals een bank met kussens, in hun huiskamer staat.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond