Deel dit artikel
-

Fors klantverlies voor T-Mobile Nederland

T-Mobile Nederland heeft 141.000 klanten verloren in het tweede kwartaal, zo blijft uit de kwartaalcijfers van het Duitse moederbedrijf. Het totaal aantal abonnees komt daarmee op 3,6 miljoen.

Het bedrijfsresultaat daalde 17,3 procent naar 124 miljoen euro op een lagere omzet van 362 miljoen. Wel bleef de omzet per gebruiker stabiel op 23 euro.

T-Mobile schrijft de daling deels toe aan de verzelfstandiging of verkoop van labels als Simpel en Bliep. Van de 141.000 klanten hadden er 85.000 een maandabonnement.

Niet alleen telecomaanbieders hebben het moeilijk, ook de mobieltjesfabrikanten. Het Taiwanese HTC rapporteerde vandaag een verlies van 160 miljoen dollar over het laatste kwartaal door veranderingen in de high end markt die de hele Android markt treffen. Het laatste model One M9 heeft niet goed verkocht. HTC gaat forse bezuinigingen doorvoeren, maar die zullen voorlopig nog niet voor herstel zorgen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Mariska

De prijzen van T-Mobile zijn in vergelijking met die van de concurrent hoog. Zo moet je erg veel bijbetalen wanneer je bijvoorbeeld een smartphone als de Apple iPhone 6 of Samsung Galaxy S6 wilt hebben. Zelfs wanneer je kiest voor een 2-jarig abonnement, zijn de aanschafprijzen erg hoog.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond