Deel dit artikel
-

Fortune 500 goed vertegenwoordigd op sociale media

HP, Ford, Sony en AT&T zijn de merken die het meest worden genoemd op sociale media, vooral op Twitter. Dat blijkt uit de jaarlijkse Burson-Marsteller Global Social Media Check-Up.

Het onderzoek volgt merken uit de Fortune 100 op Facebook, YouTube, Twitter, Google+ en Pinterest.

Het aantal volgers van bedrijven is sinds 2011 sterk gestegen. Op Facebook zelfs met 275 procent. Op Facebook is 74 procent van de Fortune 500 aanwezig. Ruim negentig procent werkt zijn pagina wekelijks bij, echter slechts 70 procent gaat de dialoog aan.

Opvallend is dat bedrijven meer dan een pagina hebben. Op Facebook hebben ondernemingen gemiddeld 10,4 pagina’s, op Twitter gaat het om 10,1 accounts.

Fortune 500-bedrijven hebben ook Google+ en Pinterest ontdekt. 48 procent zit op Google+.

Bij YouTube is 82 procent van de bedrijven aanwezig. Infographic in pdf-formaat hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond