Deel dit artikel
-

Foursquare haalt 33 miljoen dollar op

Foursquare, inmiddels alweer negen jaar oud, heeft 33 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde geleid door Simon Ventures. Met dat geld wordt zijn locatietechnologie verder ontwikkeld.

Foursquare was enkele jaren nog de grote belofte op het gebied van location based marketing, maar heeft de laatste jaren aan populariteit ingeboet. Van sociaal netwerk ontwikkelde het bedrijf zich tot een soort Gouden Gids, een transitie die niet geheel vlekkeloos verliep. Daarnaast nam Facebook veel van de functionaliteit over.

Tegenwoordig levert Foursquare vooral diensten aan derden, zoals Snap, dat de locatiedata gebruikt voor zijn geofilters.

Begin 2017 lanceerde het bedrijf Pilgrim, een ontwikkelomgeving op basis van GPS en wifi. Daarna volgde Pinpoint, een locatiegebaseerd advertentieplatform waarvan Disney, Subway, Panera Bread, TJX, Walmart, AT&T, Citibank en Office Depot gebruikmaken.

De financiering komt van onder meer Naver en Union Square Ventures. 25 miljoen dollar daarvan is al binnen, het restant komt eind dit jaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond