Deel dit artikel
-

FT wil afslanken voor digitale toekomst

De Financial Times wil 35 managers een vertrekpremie aanbieden om zich voor te bereiden op de digitale toekomst, waarbij de papieren krant ‘op de tweede plaats’ komt.

Pearson, de Britse uitgever van de zakenkrant, heeft gisteren een winstwaarschuwing voor 2012 gegeven. Volgens het concern zijn de marktomstandigheden verslechterd en is de winst bij de FT Group substantieel gedaald.

Met de gisteren aangekondigde maatregelen wil de FT zo’n 1,6 miljoen pond uitsparen, hoewel tien extra mensen worden aangenomen voor de digitale activiteiten.

Hoofdredacteur Lionel Barber is na een bezoek aan Silicon Valley ervan overtuigd geraakt dat het FT zich moet aanpassen aan de nieuwe tijd, zeker met concurrentie van Google, LinkedIn en Twitter.

De krant moet ‘selectiever’ worden met het nieuws en in 2013 komt er een Weekend FT-app.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond