Deel dit artikel
-

FT.com komt met gesponsorde nieuwsticker

De website van The Financial Times komt met een gratis gesponsorde nieuwsticker die op de desktop van de computer geinstalleerd kan worden. Een van de eerste bedrijven die de ticker sponsort is Nokia. De ticker lijkt vooral bedoeld om nieuwe adverteerders te trekken.

Wie de ticker installeert, kan nieuws uit 13 verschillende categorieen ontvangen op zijn desktop. De gratis dienst wordt technisch ondersteund door Skinners. Vanuit de desktop kan uiteraard worden doorgeklikt naar verhalen op FT.com.

Rondom de lancering van de ticker zal ook een campagne worden gehouden om de ticker te promoten. Er zal onder meer geadverteerd worden door de FT op Sky.com, Spectator.co.uk, Radiotimes.com, Topgear.com en ebay, maar natuurlijk ook in de krant en op de site van de Financial Times.

The Financial Times hoopt met de desktopticker een nieuwe inkomstenbron aan te boren en nieuwe adverteerders aan te trekken. De ticker-dienst geeft adverteerders de mogelijkheid om continu aanwezig te zijn op de desktop, aldus The Financial Times. 

Verder wil het met de nieuwe dienst een nieuwe groep lezers aanspreken die niet noodzakelijkerwijs op de site komt, maar toch graag in aanraking wil komen met het Financial Times-merk. The Financial Times heeft ook (misschien niet geheel toevallig 13) rss-feeds, maar daarbinnen wordt nog niet geadverteerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond