Deel dit artikel
-

Gemiddelde online weekomzet stijgt naar 309,5 miljoen euro door kerst

De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 34 procent hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Dat maakt Thuiswinkel.org vanochtend bekend.

Dat het percentage hoger is dan verwacht heeft volgens de branche-organisatie alles te maken met het winterse weer van de afgelopen anderhalve week. De totale online bestedingen rondom het kerstfeest komen daarmee dit jaar uit op 928,6 miljoen euro, waarvan 235 miljoen toe te schrijven zijn aan kerst.

De Thuiswinkel Markt Monitor laat zien dat de gemiddelde online weekomzet van producten in 2017 op een kleine 231 miljoen ligt. Tussen 6 december en 24 december is de gemiddelde weekomzet van producten ruim 309 miljoen.

Ook dit jaar zien de retailers een toename in de online verkoop van luxere producten. Daarnaast kwamen de afgelopen weken nieuwe muziekalbums, games en boeken uit die zeer populair zijn onder de online winkelende Nederlanders.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond