Deel dit artikel
-

Gezocht: innovators voor eDay 2006

Op 14 september barst eDay 2006 los. Het thema van dit jaar is 'Create!' Bezoekers aan eDay worden bijgepraat door topsprekers over trends in digital business en marketing. Daarnaast zijn er talloze netwerkmomenten en is er een uitgebreide playground. Vanaf vandaag is de event-site live. Bezoekers kunnen in een wiki aangeven welke sprekers ze graag op eDay zouden zien. De Emerce- redactie heeft daarnaast enkele playground-plekken te vergeven voor innovatieve bedrijven.

EDay is bedoeld voor ondernemers, marketeers, commerce managers, business development managers en creatieven uit de retail, consumer goods, dienstverlening, travel & leisure en media & entertainment industrieën. Inspiratie opdoen en netwerken zijn de trefwoorden.

Het thema van eDay 2006 is ‘Create!’ Om onderscheid te creeren en zo de moordende, globale concurrentie het hoofd te bieden is creativiteit in een b2c-bedrijf van wezenlijk belang. En dan gaat het niet alleen om design, maar bijvoorbeeld ook om het vinden van nieuwe markten en proposities en creëren van ‘engagement’.

Tegelijkertijd heeft de verspreiding van digitale tools geleid tot een uitbarsting van creativiteit bij consumenten. Massaal hebben individuen de afgelopen jaren zich overgeleverd aan het consumeren, produceren en delen van digitale informatie – van foto’s en muziek tot multiplayer games, blogs en reviews. eDay exploreert ‘creativiteit’ daarom als strategisch bedrijfsinstrument èn als consumer trend.

De sessies zijn verdeeld over drie tracks: retail/consumer goods, leisure/dienstverlening en media/entertainment. Onderwerpen zijn ondermeer: Making money in virtual worlds, Life after the 30 second spot, Create your own market en Ambient experiences.

Meer over de voorlopige indeling van de sessies is te vinden op de event site, die vanaf vandaag live is op www.emerceeday.nl. Op de site is verder een overzicht te vinden van alle publiciteit die de vorige, succesvolle editie van eDay heeft opgeleverd, alsmede de foto’s. Bezoekers die op de hoogte gehouden willen worden van nieuws over eDay kunnen zich op de event site inschrijven voor een e-mail nieuwsbrief.

De redactie van Emerce is op dit moment druk bezig met het uitnodigen van sprekers. De sprekers wishlist is te vinden in een wiki, waar ook bezoekers (na registratie) namen en ideeen voor sprekers en programma kunnen plaatsen. De redactie zal de sugggesties afwegen en haar best doen om de meest passende sprekers te benaderen, maar kan uiteraard niets garanderen.

De redactie wordt verder ondersteund door een Adviesraad waarin ondermeer Albert Boswijk (European Centre for the Experience Economy), Steve Olechowski (Feedburner), Mark Fletcher (Bloglines), Marco Derksen (Marketingfacts) en Willem Hondius (Transavia.com) zitting hebben. Meer namen daarvoor zullen volgen.

Op de playground zullen vele demo’s te zien zijn. Nieuw dit jaar zijn de ‘labs’: ruimtes waarin als het ware een doorlopende voorstelling wordt gegeven over de subthema’s MashUp, Attract en *Cast.

Zowel voor de playground als voor de labs heeft de redactie een beperkt aantal gratis plekken te vergeven voor bedrijven die innovatieve producten en diensten kunnen laten zien, bijvoorbeeld op het gebied van Blogging, Viral marketing, Gaming, RSS, Search, RFID, Narrowcasting, IPTV en Mobile. Bedrijven die daarvoor in aanmerking willen komen kunnen contact opnemen met Anton van Elburg (

anton@emerce.nl).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond