Deel dit artikel
-

Google gaat reclame verkopen op Facebook

DoubleClick Bid Manager krijgt een aansluiting op de Facebook Exchange (FBX), waardoor adverteerders via hun Googlesysteem reclame kunnen inkopen op Facebook.

Marketeers die hun reclamebudgetten via Google/DoubleClick beheren kunnen hun uitingen over een paar maanden zien verschijnen op Facebook. Het gaat hier om de FBX, het real time trading-gedeelte van de profielensite.

Adverteerders bieden een x-bedrag om hun reclames te sturen naar systemen die zijn aangesloten via DoubleClicks Bid Manager. Binnenkort behoort daar dus ook Facebook toe. Wie het hoogste biedt op een bepaalde groep van gebruikersprofielen mag zijn uiting plaatsen. Dit proces is geheel geautomatiseerd en vindt in fracties van seconden plaats.

Facebook profiteert hiervan omdat de deur open zet voor meer reclamemakers. Googles Bid Manager wordt niet enkel een ‘volwaardiger’ systeem, maar het bedrijf krijgt ook zicht op hoeveel adverteerders betalen bij Facebook.

De Facebook Exchange is een reclamesysteem dat cookies plaatst in de browser van gebruikers. Zodra ze de profielensite bezoeken, kan hen reclame worden getoond die past bij het soort sites dat men eerder bezocht.

Foto: olga palma (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond