Deel dit artikel
-

Google, Heineken sluiten advertentiedeal voor ettelijke miljoenen

Google en Heineken zijn een samenwerking aangegaan waarmee miljoenen euro’s zijn gemoeid. Heineken besteedt een vooraf afgesproken minimum bedrag aan advertentiegeld bij Google, in ruil voor kortingen en toegang tot bepaalde data.

Dat meldt de Financial Times.

De deal omvat onder meer advertenties op YouTube en mobiele advertenties die getoond zullen worden in meer dan twintig landen.

Het jaarlijkse marketingbudget van Heineken is 2,1 miljard euro, waarvan ongeveer vier procent wordt besteed aan digitale marketing. Volgens de Financial Times geeft deze zet van Heineken aan dat merken tegenwoordig het web serieus nemen als platform met een massabereik.

Beide partijen zullen nauw en rechtstreeks met elkaar samenwerken, zo wordt beloofd. Zo zal het bereik van de gewenste doelgroepen nauwkeurig worden vergeleken op de verschillende mediatypen.

Heineken blijft desondanks samenwerken met digitaal bureau AKQA en mediabureau WPP.

Deel dit bericht

1 Reactie

Remy Bleijendaal

Is er ook bekend welke data Heineken toegangt tot krijgt?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond