Google introduceert keurmerk voor conversie-experts

Google heeft een nieuw keurmerk voor experts op het gebied van conversie in het leven geroepen. In Nederland zijn twee bedrijven gecertificeerd als Google Conversion Partner, Netsociety en Traffic4u.
Met het programma wil Google volgens eigen zeggen bedrijven in de e-commerce helpen de omzet uit de website te verhogen door meer bezoekers naar klanten te converteren.
Bedrijven die geïnteresseerd zijn om een Google Conversion Professional te worden, moeten aan een aantal zaken voldoen. In een waslijst aan eisen staat dat een bedrijf onder meer gekwalificeerd moet zijn als Google Analytics Authorized Consultant en Website Optimizer Authorised Consultant. De lijst gaat door, zo is het bedrijf verplicht minstens drie werknemers in dienst te hebben die gekwalificeerd zijn als Google Advertising Professional en evenzoveel die gekwalificeerd zijn als Google Analytics IQ.
Google Conversion Professionals moet een netwerk van consultants omvatten, die bedrijven kunnen helpen groeien door ‘gebruik te maken van kennis en ervaring met het analyseren, testen en verbeteren van websites’. Het liefst natuurlijk in combinatie met de gratis webanalyse tool, Google Analytics.
Op dit moment kent het programma in Nederland twee partners, in Duitsland 6 en in het Verenigd Koninkrijk 3.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Adriaan Boot
Begint Google niet een beetje door te slaan met al deze certificaties?
olga putter
Ik ken een website waar traffic4Y de SEO voor doet, die website werd niet eens geindexeerd door Google. Welke waarde heeft zo'n certificaat nou eigenlijk ?