Deel dit artikel
-

Google meeste YouTube-views, maar laagste engagement

Google is het merk dat in Nederland afgelopen december de meeste views haalde. Coolblue en de ANWB waren de productiefste uit de top 10. Zij oogsten wél waardering van de kijker.

Meer dan drie miljoen views genereerde Google Nederland op zijn YouTube-kanaal afgelopen december. In die maand publiceerde het zeven video’s die gemiddeld een ‘engagement rate’ noteerden van 0,1 procent. Kortom: veel kijkers, amper betrokkenheid bij de getoonde materie.

Bureau 5PM stelde deze top 10 over december samen en analyseerde de cijfers.

“Vrijwel alle views die Google Nederland wist aan te tikken in december, zijn dus afkomstig van slechts één video. Wat hierbij opvalt is dat er een erg lage engagement rate is behaald. Een laag aantal engagements in vergelijking met een hoog aantal views komt waarschijnlijk door een betaalde push met advertising.”

“De Universiteit van Nederland heeft met een totaal van twaalf video’s ruim 460.000 views behaald. Ook bij de Universiteit van Nederland zijn het gros van deze views afkomstig van slechts één video. Deze video bestaat uit het bespreken van de vragen omtrent het corona-vaccin, waarmee de UvA 420.000 views wist binnen te slepen. ”

Coolblue en de ANWB publiceerden in december respectievelijk 27 en 24 filmpjes en noteerden daarmee een engagementratio van 2,0 en 2,5 procent. Dat ruim het dubbele van het gemiddelde bij de topmerken.

De grootste kanalen waren vorige maand: Filmpjes, Enzoknol, Ziggo Sport, Don en het Jeugdjournaal op plaats vijf.

Deel dit bericht

2 Reacties

bert

Wat ongelofelijk grappig dit. Heeft Google ZELF video’s? Nog nooit gezien. Of worden die allemaal als reclame afgevangen door mijn adblocker?

Berytam

Zijn vooral promo video’s van producten van Google en bij Google Nederland een soort Q&A videos: vraag het Google.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond