Deel dit artikel
-

Google naar EU voor overname DoubleClick

Google vraagt vandaag toestemming aan de Europese Commissie voor de overname van concurrent DoubleClick. Google is bereid $3,1 miljard voor het bedrijf neer te tellen.

"We vragen aan de Europese Commissie om te kijken naar de voorgestelde overname. We geloven dat deze deal positief is voor zowel gebruikers en adverteerders, en dat het competitie bevordert," zegt Julia Holtz, Google's competitieadviseur.

Google heeft al de overname ter goedkeuring voorgelegd aan de Amerikaanse Federal Trade Commission en de Australische mededingingsorganisatie.

DoubleClick is, net als Google, een online-advertentiebedrijf. DoubleClick verbindt advertentiebureau's, marketeers en webuitgevers. Het bedrijf heeft meer dan 1.500 klanten.

Onder de concurrenten van DoubleClick bevinden zich Microsoft en AT&T. Beide bedrijven hebben aan de Amerikaanse overheid gevraagd om goed naar de deal te kijken om te zien of Google geen monopolie krijgt in de online-advertentiemarkt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond