Deel dit artikel
-

Google start advertentieverkoop voor derden

Google begint binnenkort met de verkoop van advertentieruimte op sites van derden. Een van de partijen waar Google mee samenwerkt is HowStuffWorks.com. De zoekmachine begeeft zich met dit nieuwe model op het terrein van online advertising bureaus.

Met &#39 borduurt Google voort op het Adwords Select model dat het al geruime tijd aanbiedt. Adverteerders kunnen hierbij op een zoekterm hun reclame laten verschijnen naast de zoekresultaten, zowel bij Google zelf als bij de partners van Google, zoals portals. Bij het nieuwe model biedt Google deze manier van adverteren ook aan op sites van anderen, de advertenties verschijnen naast de content waarop ze afgestemd zijn.

Tot de partners van Google voor deze nieuwe methode behoren inmiddels HowStuffWorks, Knight Ridder Digital, Weather Undergrond en BURST!. Het nieuwe advertentiemodel van Google is alleen beschikbaar in de Engelse taal. Hoewel Google nog geen introductiedatum bekend heeft gemaakt wordt op de site een korting gegeven tot 12 maart, wat daarmee de meest voor de hand liggende startdatum is.

Google begeeft zich met 'Content-Targeted Advertising' op het gebied van de traditionele online reclamebureaus, het concurreert dan voornamelijk met partijen die werken met pay-per-click afrekenmodellen. Recent zette online reclamebureau AdLink een bedrijf op onder de naam ResponseRepubic, voor het aanbieden van dergelijke reclame die afgerekend wordt op het resultaat voor de adverteerder. Google plaatst echter alleen tekstlinks, het concurreert hiermee niet direct met de verkopers van advertentieruimte voor banners, tenzij deze besluiten bannerposities in te ruilen voor de 'Content-Targeted Advertising' van Google.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond