Deel dit artikel
-

Google voorspelt toekomstig zoekgedrag

Google-gebruikers kunnen vanaf nu een jaar vooruit in de toekomst kijken. Het bedrijf breidt zijn trendzoeker Insights for Search uit met een glazen bol.

Mensen blijken, ook bij Google, gewoontedieren te zijn. Uit onderzoek aan het bedrijfslab in Israël blijkt dat van de helft van de populaire zoekopdrachten het toekomstig zoekgedrag zich laat voorspellen. Vooral zoekgedrag over Gezondheid, Eten & Drinken en Reizen blijkt erg voorspelbaar.

Google verwerkt dat nieuwe inzicht in de vandaag vernieuwde versie van Insight for Search. Dat is een zoekmachine die op basis van alle zoekopdrachten trendinformatie weergeeft, in Nederland tot op het niveau van de provincies.

Een economisch gestoeld voorbeeld (economie, vacature, hypotheek):

Emerce-columnist Maarten Roelofs signaleerde in maart van dit jaar: “Het antwoord van Google ligt in de toekomst. Google gaat pakketten aanbieden van ‘intended behaviour’. Daar ligt de revolutie: de banner keert terug als het beste online advertentieproduct”. De eerste stap in die richting lijkt gezet.

Foto: jpovey (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond