Deel dit artikel
-

Gravity4 wil adtech bedrijf Rocket Fuel inlijven

Advertentiebedrijf Gravity4 heeft een bod van 350 miljoen dollar uitgebracht op Rocket Fuel, in 2008 opgericht door een groep reclamedeskundigen en wetenschappers afkomstig van NASA, IBM, DoubleClick en Salesforce.com.

Het bod komt nadat Rocket Fuel over het eerste kwartaal van 2015 een verlies van 36,9 miljoen dollar meldde. Van overleg was geen sprake. CEO Gurbaksh Chahal heeft het bestuur schriftelijk een voorstel gedaan. Rocket Fuel zal het bod overwegen.

In april liet Rocket Fuel nog weten dat het elf procent van zijn medewerkers wilde ontslaan om het kostenpeil omlaag te brengen. De reorganisatie die interim-CEO Monte Zweben doorvoert, moet de kosten structureel met dertig miljoen dollar omlaag brengen. Van 129 medewerkers wordt afscheid genomen, maar daarnaast wil het bedrijf ook af van dure huurcontracten waar mogelijk.

Wanneer Gravity4 en Rocket Fuel samengaan, ontstaat een van de grootste spelers op het gebied van geprogrammeerde in- en verkoop van advertenties.

Deel dit bericht

1 Reactie

Z.Eur

Vreemd, voorheen waren ze nog ruim een miljard waard :
http://adexchanger.com/ad-networks/real-time-ad-network-rocket-fuel-ipo-nears-1-billion-valuation/
Of was het nu een miljoen miljard?
Ik kan me vergissen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond