Groningen vestigt digitale toppositie met campagne

De stad en provincie Groningen beginnen een mediacampagne om zich te vestigen als een van Nederlands leidende digitale steden.

Gisterenmiddag ging de campagne ‘Welcome in Cyberspace‘ van start richting jongeren, techondernemers en de Nederlandse overheid. Aan alledrie de doelgroepen worden de visies voor Gronings toekomst geschetst, wat argumenten moeten zijn om aan te haken.

‘Welcome in Cyberspace’ draait overwegend op social media met een bijbehorende landingspagina.

Net als de eerdere campagne Top Dutch is ook deze bedoeld als een lobbyactie voor Groningen. Toen was het een gerichte actie om een Tesla-fabriek naar de regio te lokken. Nu is het een, in de woorden van bedenker Stef van der Ziel, een handreiking richting het Ministerie van EZK om samen ideeën te ontwikkelen. “De helft van het werk is al gedaan”, zegt hij onder verwijzing naar de stand van digitale MKB, projecten met 5G en die met blockchain en cybersafety.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug