Deel dit artikel
-

Grote adverteerders in Google Goggles-experiment

Onder meer T-Mobile, Disney en Buick, leggen in hun print-uiting een link met Google Goggles, het Visual Search-project van Google. Gebruikers kunnen met hun mobiel een foto maken van de print advertenties van deze adverteerders en krijgen vervolgens de optie om door te klikken naar een mobiele site van de adverteerder.

Google Goggles werd een jaar geleden gelanceerd. Met de mobiele applicatie kan de gebruiker de camera van een telefoon richten op een object uit de fysieke wereld als bijvoorbeeld een schilderij of een kerk. Google herkent vervolgens het beeld en duidt dit.

De dienst wordt nu ingezet voor een marketingexperiment. Vijf merken, Buick, Disney, Diageo, T-Mobile en Delta Airlines, werken hier aan mee. Hiermee lijkt Google een nieuwe advertentievorm te onderzoeken.

Een soortgelijke advertentiedienst biedt het Augmented Reality-bedrijf Junaio. Via het scherm op de mobiele telefoon, dat wordt gericht op een print-advertentie, komt een mobiele advertentie naar voren, waarna de gebruiker eventueel door kan klikken naar een mobiele website.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond