Deel dit artikel
-

‘Grote veranderingen mobiele reclame in 2021’

Mobiel adverteren zal in 2021 sterk veranderen vanwege aangescherpte privacyregels in iOS14. Adverteerders zullen meer aandacht besteden aan de first time user experience en early user flow optimization.

Ontwikkelaars en adverteerders die gebruikers van Apple-toestellen willen volgen en profileren voor reclame kunnen dat niet meer sinds iOS14. Daarom zal de reclamepraktijk wezenlijk moeten veranderen. “Meer aandacht op de funnel van gebruikers die moeten registreren en op onboardingprocessen.”

Anders gezegd: elk klantcontact moet direct raak zijn, want een tweede kans dient zich niet automatisch aan. Het ‘volgen’ van prospects is niet meer mogelijk.

Daarnaast gaat offline reclame een grotere rol spelen voor adverteerders die tot dusver overwegend online actief waren. Marktonderzoeker Newzoo stelt dat offline bereik maar ook de creatieve uitingen belangrijker worden. De boodschap moet in een keer overkomen bij de juiste doelgroep.

Het Nederlandse Newzoo is gespecialiseerd in trends en ontwikkelingen in de gamingwereld. Die geldt echter al jaren als voorloper waar het gaat om reclamedynamieken en -technieken. Trends uit mobiel gaming worden op enig moment in de nabije toekomst voor veel andere sectoren relevant.

De adverteerderswaarde van de mobiele gamingmarkt ligt ruim boven de tien miljard euro.

De onderzoekers: “We verwachten dat er op korte termijn minder wordt uitgegeven via iOS, en dat dat geld naar Android en web vloeit. Voor de langere termijn verwachten we een opleving van de traditionele vorm van creatieve reclame”, een datagedreven combinatie van online en offline communicatie.

Foto: PieDog Media (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond