Deel dit artikel
-

Handelsvolume Shopify blijft stijgen

E-commerce platform Shopify uit Ottawa zag het handelsvolume afgelopen kwartaal met 69 procent groeien naar 6,5 miljard dollar. Dat is wel iets minder dan in het vorige kwartaal, toen de handel met 74 procent steeg.

Toch waren de resultaten beter dan verwacht, en dat is al tien kwartalen het geval. Nog betere resultaten worden verwacht in het vierde kwartaal.

Shopify realiseerde een omzet van 171 miljoen dollar, ruim boven de 166 miljoen die analisten hadden verwacht.

Toch ging het aandeel Shopify op de beurs onderuit door een weinig positief onderzoek van Citron Research. Die concludeert dat vooral kleinere klanten van Shopify falen en de resultaten negatief kunnen beinvloeden.

CEO Tobi Lutke (foto) noemde oprichter Andrew Left van Citron een ‘trol’. Shopify probeert kleinere handelaren juist te helpen, onder meer met lagere bezorgkosten. In april werd verder een nieuwe betaaldienst gelanceerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond