Deel dit artikel
-

Sterke cijfers voor e-commerce platform Shopify

E-commerce cloudplatform Shopify rapporteert sterke cijfers. De omzet over het tweede kwartaal groeide 75 procent naar 151 miljoen dollar, en ook de brutowinst ging flink omhoog.

De ruim 500.000 abonnementen waren goed voor 71,6 miljoen dollar. De groei van het aantal gebruikers bedroeg 74 procent sinds 2012.

Via het platform werd tot nu toe voor 40 miljard dollar handel gedreven. In het afgelopen jaar hebben zelfs 131 miljoen consumenten via Shopify gekocht. Hoogtepunt was Black Friday met een omzet van 100.000 dollar per minuut.

De grootste groei zit niet eens in Noord Amerika, maar in Azië, Zuid Amerika en verrassend Afrika.

CFO Russ Jones gaat dit jaar met pensioen zodra een vervanger is gevonden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Arie vd Giesen

Afgelopen jaar voor 2 websites in Shopify geprobeerd de webshop producten vindbaar te maken in Google. Is niet gelukt, zelfs met ondersteuning van Shopify niet. Zal wel aan mij liggen, met 20 jaar SEO ervaring.
Er zijn mogelijkheden om de belangrijke Title, description en in minder mate (belangrijk) de keywords, en het belangrijkste goede content in te voeren, dus daar ligt het niet aan.
Ik vond Shopify er erg mooi uitzien, heel veel grafisch, tja en dat valt nauwelijks of erg slecht te indexeren door zoekmachines.
Dat heb je met steeds meer tools; die een mooie webshop maken, maar niet snel zijn in performance.
En laat dat nu net voor Google en natuurlijk je mobiele bezoekers erg belangrijk geworden zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond