Deel dit artikel
-

HelloFresh schrijft verlies ondanks omzetgroei

HelloFresh blijft rode cijfers schrijven ondanks het feit dat de omzet met 42 procent steeg tot 1,3 miljard euro. Amerika is de grootste markt maar de groei daarbuiten gaat harder.

Het aantal actieve klanten groeide in het vierde kwartaal van 2018 met 41 procent tot 2,04 miljoen. Dat is af te leiden uit de net gepubliceerde voorlopige kwartaalcijfers van de maaltijddoosbezorger.

De omzet steeg in die periode met 42 procent tot 360 miljoen euro. Over het hele jaar groeiden de verkopen met 41 procent tot 1,3 miljard.

Netto schrijft HelloFresh nog wel rode cijfers: ongeveer 56 miljoen euro (ebitda) tegenover 71 miljoen negatief in 2017. Het bedrijf meldt dat de activiteiten buiten de VS winstgevend zijn.

Iets meer dan de helft, 54 procent, van de omzet komt uit de VS. De Noord-Amerikaanse omzet nam in 2018 met 34 procent toe. Die daar buiten met 51 procent.

Beleggers reageren positief op het nieuws. Het aandeel HelloFresh stond vanochtend tegen tien uur 4,2 procent hoger.

HelloFresh ontving in het laatste kwartaal 7,42 miljoen orders (+37%) en bezorgde er 54,7 miljoen maaltijden (+38%).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond