Deel dit artikel
-

Bedrijfskoelkast HelloFresh gaat van proef naar product

De proef met bedrijfskoelkasten van HelloFresh met gezond eten bij bedrijven is omgezet in een volwaardig product. De maaltijdhandelaar gaat het in heel Duitsland aanbieden.

Eind vorig jaar was het nog een proef om te zien of en hoe het idee technisch en logistiek werkt. Het concept werkt als volgt. HelloFresh installeert bij bedrijven een koelkast met frisdranken, verse sapjes, salades en broodjes. Zodra de gezonde snackautomaat leeg raakt, bestelt hij via internet automatisch weer nieuw eten en drinken.

Met HelloFreshGO richt het bedrijf zich op kantoren met 75 man of meer. Medewerkers kunnen iets uit de automaat trekken met een RFID-pasje of vingerafdruk. De prijs per item op het menu varieert tussen de één en vijf euro. Werkgevers betaalden tijdens de testperiode 150 euro per maand. Voor hem is het een extraatje voor de werknemers. Wat de exacte commerciële prijsstelling wordt, moet nog blijken.

Tot de eerste klanten behoren onder meer Bosch, Zalando, Flixbus en Delivery Hero.

Het is niet uitgesloten dat HelloFreshGO ook in andere landen op de markt komt.

De exploitant van gezond eten overweegt ook om complete maaltijden te gaan eindconsumenten. Het idee is voor COO Thomas Griesel serieus genoeg om vandaag hardop uit te spreken in de krant. Over de status van de uitvoering zegt hij niets.

Deel dit bericht

1 Reactie

Maurice de haas

Ik ben wel benieuwd hoe zoiets werkt als bijvoorbeeld producten niet meer goed zijn.
Dan gooi je dingen weg en heb een je leeg schap.
Word het dan ook opnieuw aangevuld?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond