Deel dit artikel
-

HEMA doet DOOH-campagne programmatic in HTML5

Bedrijven kunnen steeds makkelijker buitenreclame opnemen in hun mediamix. HEMA laat dat zien met een recente reclamecampagne. Die werd opgemaakt in HTML5 en verspreid via programmatic exchanges. Anders gezegd: de adverteerder kan per locatie andere berichten tonen.

De variatie in de inhoud van de berichten wordt vaak bepaald op basis van locatie, maar kan net zo goed variëren met het weer of tijdstip van de dag. Immers, een natte winterse avondspits is een totaal andere context dan een warme zaterdagochtend net voor Pasen.

De digitale reclameposters van nu zijn hierop makkelijk aan te passen. “Voorheen”, zo legt Lars Postmus van Merkle-label Oogst uit, “werden er video’s ingeladen. In het geval van HEMA echter werken we met HTML5. De boodschap wordt realtime samengesteld en uitgeserveerd.”

Er is gekozen voor een koppeling aan een afstand tot een HEMA-filiaal. In de campagne-uiting wordt op het scherm, in een gelijkblijvende opmaak, aangegeven wat de afstand tot de dichtstbijzijnde HEMA is.

Oogst verzorgde de mediaplanning. De campagne was te zien op het digitale supermarktennetwerk van Centercom (400 displays) en het tankstationnetwerk van MMD Media (1.300 schermen). Het resultaat is niet gemeten met een A/B-test.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond