Deel dit artikel
-

H&M combineert abri’s met sms-vertising

Buitenreclamebedrijf Publex start samen met Internetbedrijf ThreeButtons en adverteerder H&M een SMS-campagne voor de lingerie van de kledingwinkel. Via een SMS-bericht kan een voorbijganger prijs-informatie krijgen over de lingerie, en krijgt zo de kans om de posters met daarop model Claudia Schiffer te bestellen. Kosten zijn er wel aan verbonden.

Vanaf vandaag loopt de campagne een week. Op de abri's verschijnt de reclame van Hennes & Mauritz, met daarop een telefoonnummer en een posternummer. Als de voorbijganger dit nummer belt, krijgt hij binnen tien seconden een SMS-je terug met daarin de prijs van de getoonde lingerie. Ook kunnen de posters op deze manier besteld worden. Daarmee willen Publex en H&M voorkomen dat er weer veel posters gestolen worden. Dit gebeurde enkele jaren geleden veelvuldig, toen er een soortgelijke campagne met Pamela Anderson liep.
Marketing director Herman Kui van ThreeButtons benadrukt dat het hier gaat om een pilotproject. "We hebben daarom ook geen enkel cijfer op papier gezet omtrent de verwachtingen en het aantal reacties."
De beller betaalt 22 cent per minuut voor het eerste gesprek, adverteerder H&M draait op voor de kosten van de SMS-berichten. "Mocht het een succes worden, dan kan dat inderdaad aardig in de papieren lopen voor de adverteerder. En ik denk dat het aantal reacties best eens op kan lopen", zegt Kui: De abri's van Publex zouden 45 procent van de Nederlandse bevolking bereiken.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!