Deel dit artikel
-

H&M open op Tmall, sluit fysieke winkels

H&M Group breidt zijn aanwezigheid op de Chinese online marktplaats Tmall uit met de introductie van H&M-kleding en interieurdesign en -collecties via het merk H&M Home. Omdat de consument steeds meer online doet, gaat het bedrijf fysieke winkels sluiten.

China is al goed voor een miljard euro omzet voor H&M Group en de Zweden willen de groei in het Verre Oosten versnellen. Tot op heden waren ze er actief met vijfhonderd fysieke winkels en online. Dat gebeurde met het merk Monki, nu komen H&M en H&M Home erbij.

Via handelsplatform Tmall, van Alibaba Group, krijgt H&M toegang tot een online publiek van een half miljard consumenten. De Zweden zullen een grote online winkel met een breed assortiment, een flagshipstore.

De online groei van H&M Group zorgt er ook voor dat de fysieke winkel zijn meerwaarde begint te verliezen. Daarom gaat het bedrijf een nog onbekend aantal winkels sluiten. “Het gedrag van de consument verandert steeds sneller en daarom moet we als bedrijf ons transformatieproces versnellen. Dat houdt in dat we online en offline winkels blijven integreren, maar ook dat we meer winknels sluiten en mindere nieuwe zullen openen”, aldus de leiding vanochtend.

Dit bericht is 28 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond