Deel dit artikel
-

Hoog reclamebudget voor Office System 2003

Microsoft besteedt tussen de 150 en 200 miljoen dollar aan reclame voor Office System 2003. Het nieuwe pakket werd gisteren gelanceerd en wordt in de markt gezet als een product dat tot meer samenwerking en teamgeest binnen bedrijven zal leiden.

Naar schatting van Microsoft gebruiken wereldwijd rond de 400 miljoen mensen het pakket Office. De afdeling Office was in het financiele jaar eindigend op 30 juni met een omzet van 9,2 miljard dollar goed voor 29 procent van de totale omzet van Microsoft.

De verwachting is echter dat het moeilijk zal worden om klanten te bewegen de nieuwste versie van Office te kopen. Klanten merken dat ze een deel van de in iedere update toegevoegde features nauwelijks gebruiken, bovendien lijkt het huidige motto van bedrijven om op kosten te besparen op gespannen voet te staan met de investering in nieuwe software.

Toch is het succes van Office 2003 cruciaal voor Microsoft, concludeert de Wall Street Jounal. Het programma is sterk afgestemd op andere Microsoft-producten, zoals de server- en databasesoftware van het bedrijf. Deze producten dienen mee te liften op het succes van Office System 2003.

Microsoft zet Office System 2003 in de markt als een middel om mensen binnen bedrijven nog beter samen te laten werken. Document-management is een van de centrale toepassingen. Ook in de reclame die Microsoft voor Office System 2003 zal maken – waarbij voor het eerst ook televisie ingezet wordt – stelt Microsoft 'samenwerking' en 'het team' centraal.

Volgens de Wall Street Journal steekt Microsoft in totaal 500 miljoen dollar in de promotie van Office System 2003, aan Office XP werd twee jaar geleden 150 miljoen dollar besteed. Alleen aan reclame zal er een budget zijn van tussen de 150 en 200 miljoen dollar, meldt de New York Times, dat de introductie van Office XP inschaalt op een reclamebudget van 30 miljoen dollar.

In de spotjes – gemaakt door reclamebureau McCann-Erickson – wordt de teamgeest aangewakkerd. Medewerkers van bedrijven, vanaf de top tot de portier, zijn in scènes te zien die een zakelijke vertaling zijn van team-successen in de sportwereld. In een commercial is te zien hoe medewerkers een voor een met de schaar een projectiescherm afknippen, zoals highschool-basketbalspelers het netje afknippen na een belangrijke wedstrijd.

Deel dit bericht

3 Reacties

Petra

Ligt het aan mij dat ik de link tussen het vernielen van een projectiescherm en een betere samenwerking niet helemaal begrijp?

doisneau

lees de tweede helft van die zin: " …zoals highschool-basketbalspelers het netje afknippen na een belangrijke wedstrijd." snap je het nu?

Petra

Ah, okee. De nieuwe Office is dus speciaal voor highschool kiddies bedoeld, die het vernielen van anderman's eigendommen als onderdeel van hun 'spel' zien.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond