Deel dit artikel
-

‘Hoog rendement door Big Data’

Het merendeel van de bedrijven die zijn ondervraagd door Forbes Insights in opdracht van McKinsey en Teradata rapporteert behoorlijke investeringen in Big Data analytics,  evenals een aanzienlijke return on investment.

Ongeveer 90 procent van de organisaties meldt (pdf) gemiddelde tot hoge investeringen en circa een derde noemt de investeringen ‘zeer belangrijk’. Bijna twee derde zegt een meetbare impact op de omzet hebben gehad. Voor het onderzoek zijn wereldwijd 316 senior data- en IT-beslissers uit toonaangevende bedrijven ondervraagd.

Respondenten uit de retail industrie vinden Big Data het belangrijkst. Zij zeggen dat big data en analytics essentieel is om concurrerend te blijven.

Big Data biedt innovatiekansen op drie gebieden: de ontwikkeling van nieuwe business modellen (54 procent), nieuw product aanbod (52) en het verkopen van data aan externe partijen (40).

Het onderzoek laat zien dat er ook nog veel barrières zijn, vooral ten aanzien van cultuur, strategie en bedrijfsvoering. Meer dan de helft van de respondenten stelt dat het doorvoeren van een datagestuurde cultuur de grootste uitdaging is.

Organisaties die het meest succesvol zijn in hun Big Data initiatieven kijken verder dan transactionele data en onderzoeken meerdere soorten data. Locatiedata werd door meer dan de helft van de respondenten genoemd, gevolgd door tekstdata (ongestructureerde data zoals e-mails, PowerPoint presentaties, Word documenten en SMSjes).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond