Hornbach stak kwart miljard in e-commerce

Doe-het-zelver Hornbach investeerde sinds 2010 voor een kwart miljard euro in het digitaliseren van zijn bedrijfsprocessen. Het bedrijf plukt daar nu naar eigen zeggen nu de vruchten van en ziet groei voor in het online segment en in de retail buiten thuismarkt Duitsland.

Hoeveel internet nu bijdraagt aan de totale omzet zegt bestuursvoorzitter Albrecht Hornbach niet. “E-commerce is een integraal bestandsdeel van onze winkelformules. Online en offline versmelten bij Hornbach tot een geheel”, klinkt het vrij algemeen.

Vanochtend publiceerde Hornbach de halfjaarcijfers. Het concern boekte een omzetgroei van 5,7 procent tot 2,3 miljard euro. Daarvan komt de helft van de thuismarkt. In Duitsland groeide de verkopen met twee procent, daarbuiten met 9,5 procent.

Hornbach heeft webwinkels in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, Luxemburg en Tsjechië. Een dezer dagen gaat de shop in Slowakije live en voor het einde van het jaar ook die in Zweden en Roemenië. De bestuursvoorzitter: “Internet stelt ons in staat om buiten het bereik van onze fysieke winkels nieuwe klanten te winnen.”

1 Reactie

Bij Hornbach vind je altijd wat je bij een ander niet kan vinden, kortom de beste keus om goedkoop de beste materialen te halen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug