Deel dit artikel
-

Hot Orange bij WOL; winkel wil op 100 sites verschijnen

Online warenhuis Hot Orange plaatst haar winkel ook bij provider Worldonline . Net als bij collega-provider Zon komt er een co-branded winkel, waar twee derde van het Hot Orange-assortiment verkrijgbaar is. Hot Orange-CEO Roel de Hoop wil voor het eind van het jaar zijn winkel bij minstens honderd andere bedrijven ondergebracht hebben.

"In principe kunnen we ons warenhuis op iedere site onderbrengen die traffic genereert. Dat kunnen uitgevers, zoekmachines en providers zijn. Voor ons is dat een goede manier om nieuwe klanten te krijgen." De overeenkomst met WOL resulteert in een co-branded warenhuis, dat de ondertitel 'powered bij //hot-orange.com' gaat voeren.

De Hoop heeft geen moeite met het geschaadde imago van Worldonline. "Zij blijven één van de grootste ISP's. Bovendien; een klant blijft een klant, die wil gewoon goede service. Worldonline is een goed bedrijf, ze hebben alleen een paar smetjes opgelopen."

Ook helpt de samenwerking met World Online om de internationale aspiraties te verwezenlijken, zegt De Hoop. "In september willen we in vier Europese landen ? Engeland, Frankrijk, Italië en Frankrijk ? onze winkel lanceren. Momenteel zetten we daar teams neer die het Nederlandse kunstje zullen moeten herhalen."

Ook voor Worldonline betekent de overeenkomst een nieuwe stap richting e-commerce. "In de komende jaren zullen onze aktiviteiten op het gebied van e-commerce een dominante rol spelen in onze bedrijfsvoering. World Online breidt door middel van deze samenwerking haar marktpositie op het gebied van e-commerce verder uit", zegt Arnoud van Onna, General Manager van World Online in een persbericht .

De beurs reageerde nauwelijks op de nieuwe overeenkomst. Het aandeel Worldonline steeg enkele eurodubbeltjes, maar verkeert nog steeds op het lage niveau van 13,40 euro.

Deel dit bericht

1 Reacties

Sander

Natuurlijk kan deze deal voor beide partijen veel moois betekenen; maar als er twee derde van het toch al erg beperkte assortiment van hot orange bij WOL op de site komt, blijft er wel heel weinig keuze over.Maar wat ik me vooral afvraag is het volgende: als hot orange zich bij honderd sites in gaat kopen om achter een knopje "winkel" te zitten, moet zij toch een wel heel grote zak geld meenemen. Het zal hier niet gaan om $ 145 miljoen voor drie jaar zoals een tabje bij Amazon kost, maar ik schat in dat WOL toch minimaal NLG 75.000 wil zien voor een jaartje hot orange (hoe liggen die prijzen eigenlijk in Nederland, heeft iemand een idee?). En zelfs als gans 't land Calvin Klein shorts bij hot orange gaat kopen zullen de aandeelhouders flink diep in de zakken moeten tasten. Sander 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond