Deel dit artikel
-

IgnitionOne zelfstandig na overname door management

Het management van marketingtechnologiebedrijf IgnitionOne neemt samen met investeerder ABS Capital Partners alle aandelen van de onderneming over.

Daarmee weekt IgnitionOne zich los van moederbedrijf Dentsu. Hoeveel geld met de transactie is gemoeid, houden de partijen voor zich. Over de reden voor afstoten zegt Dentsu niets. Mogelijk wil de reclamegigant zich meer als bureau dan als technologiebedrijf positioneren.

IgnitionOne werd in 2010 onderdeel van Dentsu toen het met 360i en Netmining werd overgenomen. Bureau 360i blijft onderdeel van het Japanse bedrijf, Netming wordt onderdeel van de Ignitiongroep. Dat heeft 325 medewerkers in dertien landen, en is ook actief in Nederland.

De nieuwe onderneming laat marketeers hun digitale media in de cloud centraliseren, beheren en optimaliseren op Search, Display, Social en Mobile voor cross-channel attributie en conversies.

Maandelijks monitort het bedrijf de online gedragingen van zo’n driehonderd miljoen gebruikers in 55 landen. Het is, naar eigen zeggen, betrokken bij media-inspanningen met een jaarlijkse waarde van veertien miljard euro. In hoeverre het daarbij een ondersteunende of leidende rol speelt, houdt de leiding in het perscommuniqué voor zich.

ABS Capital investeert overwegend in grotere bedrijven met gevestigde marktposities.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond