Deel dit artikel
-

Ikea: 3,5 procent omzet uit online kanaal

Ikea boekte afgelopen boekjaar in Duitsland een online omzet van 145 miljoen euro. Dat klinkt veel, maar dat is 3,5 procent van het totaal en op zich ook minder dan de verkopen in de restaurants.

Het bedrijf verklapte de financiële cijfers, voor het boekjaar dat op 31 augustus eindigt, op zijn veertigste verjaardag in Duitsland. Dat was eerder deze week.

Het verkooptotaal kwam in de twaalf maanden tot 1 september uit op 4,1 miljard euro. Dat was 3,2 procent meer dan het jaar ervoor. De online omzet daarentegen steeg van 73 miljoen naar 145 miljoen, een verdubbeling.

In Duitsland exploiteert Ikea al langer een webwinkel, waardoor deze al volume kon opbouwen. Bovendien is Duitsland transparanter over zijn financiën dan de Nederlandse zuster. Hier hebben de Zweden sinds juni 2013 een webwinkel in bedrijf. De shop levert de orders ongeveer tien dagen na bestelling af.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond