Deel dit artikel
-

IKEA-viral in miljoenen de wereld over

Een fopfilmpje waarin IKEA zijn nieuwe ‘kunstcollectie’ op YouTube promoot genereerde in een week miljoenen views.

LifeHunters produceerde voor IKEA Nederland een filmpje waar bezoekers van een museum ‘kunst’ kregen voorgelegd. De intelligent bedoelde positieve commentaren werden gefilmd. Dit publiek wist echter niet dat het om IKEA-wanddecoratie ging. Het filmpje ging afgelopen week de wereld over.

‘Art Event’ werd 2,2 miljoen keer bekeken en verscheen in programma’s als RTL Boulevard, Late Night en Hart van Nederland. Ook nieuwszenders in Amerika, Australië, Polen, China en Rusland konden de humor er wel inzien en gebruikten de Nederlandse productie om hun kijkers een glimlach te bezorgen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

De video werd achttien duizend keer gedeeld en kreeg ook honderdduizend duimpjes op sites als Buzzfeed en 9Gag.

Vandaag verscheen de behind the scenes:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Annique van der Valk van IKEA: “De Art Event 2015 Street Art limited collectie bestaat uit twaalf posters van straatkunstenaars van over de hele wereld. Hiermee willen we kunst bereikbaar maken voor zoveel mogelijk mensen.“

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond