Deel dit artikel
-

Infographic: hoe zit dat met influencer marketing?

Influencer marketing zit in de lift, maar de terminologie is misschien nog niet zo bekend. Bedoeld worden bloggers en gebruikers van Facebook, Twitter of Instagram met enige autoriteit die een aankoopbeslissing kunnen beïnvloeden. Vooral bloggers vervullen daarbij een belangrijke rol. Consumenten gaan liever af op een onafhankelijk oordeel, dan op vermeende verkooppraatjes van een merk. Werken met deze ‘influencers’ kan voordeel opleveren, zoals deze infographic duidelijk maakt.

Twinsterphoto / Shutterstock.com

Deel dit bericht

3 Reacties

PLB

Hoe is dit nieuw? Dit is toch hetzelfde zelfde concept van Edward Berneys in zijn 1931 boek Propaganda. Edward Barneys vaders van moderne Public Relations. Nieuwe jasje zelfde drager.

Gaelian

@ PLB, my thoughts exactly.

Doenja Kroon - Moxie Amsterdam

Beste meneer/ mevrouw,

Wij zijn erg geinteresseerd naar de cijfers van influencers. Dit artikel spreekt ons daarom erg aan. Hebben jullie ook cijfers van de nederlandse markt?

Ik hoor dit graag van u.

Vriendelijke groet,
Doenja Kroon.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond