Deel dit artikel
-

Innovatieve winkelmuur op hoofdkantoor Vodafone

Medewerkers van Vodafone in Hamburg kunnen in de personeelskantine met hun mobiel de boodschappen doen via posters aan de muur. Daarop staat dagelijks een intelligente selectie van supermarktwaar.

Daarvoor werkt het telecombedrijf in zijn Duitse hoofdkantoor samen met supermarktbedrijf Emmas Enkel. Dat installeerde een aantal tv-schermen waarop boodschappen waar de meeste mensen wel eens om verlegen zitten als ze net thuiskomen. Daarnaast houdt de winkelier rekening met het weer. Bij warm weer ligt er bijvoorbeeld koud bier in het virtuele schap, bij koud weer kan het de ingrediënten zijn voor warme chocolademelk.

Medewerkers scannen via de app van Emmas Enkel de QR-codes bij het product op de ‘shopping wall’. Zo voegen ze de items toe aan hun winkelmandje. Wanneer ze klaar zijn, zo toont deze demo, gaan ze naar de kassa om te pinnen of via een mobiele betaal app een NFC-betaling te doen.

De boodschappen worden ‘s avonds thuisbezorgd of zijn de volgende dag in de kantine af te halen bij een speciale balie.

Google, bijvoorbeeld, heeft in Zwitserland een vergelijkbare samenwerking met supermarktbedrijf Coop.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond