Deel dit artikel
-

Interactieve Hi-campagne voor MMS-promotie

Met een nieuwe interactieve campagne van Hi hoopt KPN dat het gebruik van MMS onder jongeren flink gaat toenemen. De interactieve campagne is onderdeel van een bredere 'MMS-strategie' van KPN, waarbij een flinke prijsverlaging voor het versturen van MMS-berichten voor Hi-klanten en televisiecommercials de belangrijkste andere pijlers zijn.

Al jaren hopen telefoonoperators op de doorbraak van het multimediale SMS’je, het MMS'je. Vooralsnog maken Nederlanders zeer beperkt gebruik van de dienst. Twee weken geleden maakte KPN bekend dat het versturen van een MMS-bericht voor Hi-klanten tot eind 2006 even duur is als het versturen van een SMS-bericht.

Concurrent Vodafone biedt haar klanten overigens ook een prijsverlaging: tot één september betalen Vodafone-klanten in het buitenland eenzelfde MMS-tarief als in Nederland, namelijk 0,50 eurocent per bericht. Het ontvangen van MMS in het buitenland is in de actieperiode gratis, normaal kost dat bijna een euro.

Volgens Marco Visser, chief operation officer (COO) van KPN vormden de hoge kosten tot nu toe een rem op het gebruik van MMS. “Door een mms’je tijdelijk net zo duur te maken als een sms’je wordt deze barrière weggenomen,” aldus Visser onlangs tegen de Telegraaf.

Gebruiksgemak vormt echter ook een belemmering. De online campagne, die ontwikkeld is door Lost Boys, richt zich daar met name op. Het is de vijfde campagne – waaronder de Chatman campagne – die Lost Boys voor Hi ontwikkelde.

De actiesite probeert, zoals Lost Boys dat omschrijft, ‘Nederland aan het mms-en te krijgen’. De site helpt mensen bij het verkrijgen van MMS-instellingen. Aan de actie zijn een wedstrijd en viraal element gekoppeld. Wie zichzelf via de site aanmeldt als MMS-er wordt gestimuleerd zoveel mogelijk vrienden hetzelfde te laten doen. De hoofdprijs, een reis naar Ibiza, gaat naar degene die de meeste vrienden laat aanmelden.

In een tweede periode van de campagne, die tot en met september duurt, volgt onder meer een zogenaamde MMS-creator, waarmee het mogelijk is zelf MMS’jes te maken en naar vrienden te sturen.

Deel dit bericht

1 Reacties

Joost van Rooy

Weet iemand al wat de MMS actie van Hi teweeg heeft gebracht??!! Volgens mij zie ik nog niet iedereen massaal MMS-en.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond