Deel dit artikel
-

Internetuitzending Talpa veel bekeken

De live uitzending van de najaarspresentatie van Talpa via internet is een groot succes gebleken. Dat meldt Talpa. Maar liefst 35.000 mensen klikten volgens het mediabedrijf gisteren op www.talpa.tv om de bekendmaking van de plannen van de nieuwe televisiezender te volgen.

Edwin Tromp, directeur cross media van Talpa Holding is trots op het resultaat: “Bij andere streaming-events lukte het nooit in zo'n korte tijd zoveel belangstelling te trekken. Blijkbaar bestaat er grote interesse voor de zender. Dit bevestigt dat we op de juiste weg zijn met onze strategie meerdere kanalen in te zetten bij het realiseren van onze cross-mediale plannen.”

Dat het Talpa menens is met de cross-mediale plannen kwam gisteren duidelijk naar voren. Er is namelijk een aparte divisie voor opgericht. Wat die divisie precies gaat doen, wilde Tromp gisteren voor de presentatie nog niet kwijt. “Daar is het nog te vroeg voor. Aan het eind van deze maand zal ik een tipje van de sluier oplichten. Maar tot die tijd zullen mensen nog even geduld moeten hebben,” zegt Tromp. Vast staat wel dat bijna alle sites van Talpa ook een “mobiele variant” zullen krijgen.

De live-presentatie van Talpa TV werd ook op UMTS-telefoons (Vodafone live!) en op i-mode uitgezonden. Maar hoe vaak er via het mobieltje is gekeken wilde Tromp niet direct vertellen. Wel dat de uitzending beter is bekeken op Vodafone Live! dan op i-mode. “Exacte aantallen mag ik verder niet geven,” zegt Tromp. De techniek voor het streamen van de uitzending werd verzorgd door DutchView, dat een voormalig onderdeel van het NOB is, in samenwerking met Triple it. De uitzendingen werden door Dutchview verzorgd met het zelf-ontwikkelde Streamgate.

Volgens John de Mol is er straks bijna geen onderscheid meer tussen een internet- en een televisiescherm. Hij zei gisteren dat media steeds meer naar elkaar toegroeien. Vast staat dat er een tweede zender van De Mol op internet komt. Waarschijnlijk zal die zender gevuld gaan worden met Big Brother-beelden. Ook werd in de presentatie duidelijk gemaakt dat Talpa veel wil gaan experimenteren.

“Ik wil convergerende mediaplatforms bouwen. Traditionele businessmodellen gelden niet meer wat ons betreft. We staan aan de vooravond van een mediarevolutie,” zo hield De Mol zijn gehoor gisteren voor in studio 21. Behalve voor tv en voor internet zullen in de plannen van De Mol ook belangrijke rollen voor de mobiele telefoon en voor radio zijn weggelegd.

Talpa TV is onderdeel van Talpa Media Holding, het bedrijf van John de Mol. De belangrijkste onderdelen daarvan zijn de radiodivisie met zenders in Nederland, België en Denemarken, en het Nederlandse televisiestation Talpa dat vanaf augustus gaat uitzenden. Daarnaast zijn binnen Talpa Media afzonderlijke divisies opgezet voor muziek, voor de ontwikkeling van content – onder meer voor televisie en voor cross media-activiteiten. Talpa kent twee takken, waarvan Talpa Media er een is. De andere is vermogensbeheerder Talpa Capital.

Deel dit bericht

8 Reacties

Reinier

Beter goed gepikt dan slecht bedacht dacht de designer van de website van Talpa.tv. Heeft voor het gemak maar bijna een kopie van weblog http://www.geenstijl.nl gemaakt. Vreemd dat dat niemand nog is opgevallen? Wie doet hun websitebouw eigenlijk of doen ze dat intern? Dit belooft nog wat voor de vele andere websites, bescherm uw huisstijl zou ik zeggen.  Groet, Reinier

Remco

Er waren misschien 35.000 hits op de Talpa.tv website, maar het aantal hits op de streams was rond de 12.500. Dat is nog steeds heel aardig. Men wil het aantal hits op mobiel niet vertellen omdat het er misschien een dozijn zijn geweest.

maarten

Voor de volledigheid wil ik het volgende toevoegen aan onze eerdere berichtgeving. Tijdens de presentatie is onze site door 130.000 mensen bezocht, waarvan 35.000 mee hebben gekeken via de live streaming.

Wouter Twisk

Hoe kon je eigenlijk de site bereiken zonder de stream te bekijken?

Koos Koets

@reinier, wat een onzin, GS wil weer eens aandach trekken, als je wilt zoek ik even 100 sites voor je op die al bestonden voor geen GS dit design koos met een identiek uiterlijk.

Remco

Maarten, dank voor de update. Hits op streamgate zeggen helaas niet dat er werkelijk naar de streams is gekeken en ook niet hoe lang er is gekeken…  Mag ik zo vrij zijn om een meer realistische schatting te doen? 35.000 hits = 12.500 unieke kijkers = 1.250 gelijktijdige kijkers = 75.000 kijkminuten.  Als adverteerder had ik elke 5 minuten een commercial moeten tonen om alle 12.500 kijkers te bereiken. Als adverteerder verwacht ik dat je me straks kunt vertellen op welke key momenten het grootst aantal kijkers kijkt, en op welke repeterende key momenten je m'n commercials gaat inserten om het totaal aan kijkers zo efficiënt mogelijk te bereiken. Voor blinde hits gaan betalen is net zo passé als commercials op TV tonen voor een publiek waarvan maar 6% werkelijk geïnteresseerd is in mijn product en dan alsnog wegzapt. Ik ben dus erg benieuwd wat voor advertentiemodel jullie gaan introduceren voor online streams!  Mag ik je een tip geven?1) kies een passender format (channels met korte on-demand fragmenten winnen het van lange live channels). Knip de speeches van de huidige on-demand video's in nog kortere stukjes op. Sterker nog, de speeches hadden daarop voorbereid moeten zijn.2) prerolling van commercials met 'noskip' heeft het grootste effect. Insertion is killing en achteraan plakken heeft 0 effect. Uiteraard hebben we daarnaast nog de vertrouwde product placement, in-screen ad placement etc wat ook goed werkt.3) Exact meten en rapporteren van kijkgedrag heeft de toekomst. Hits zeggen niets… 

TVF

Hier meer over totaal pageviews & bezoekers van Talpa streaming etc. : http://tvformats.web-log.nl/log/2900977  vrgr

Reinier

Koos>, ik heb in principe niets tegen (her)gebruik van werkende concepten. Van een opportunistische groep ondernemers met substantiële budgetten verwacht ik echter meer dan een kopie van 101 websites zoals je schrijft.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond