Deel dit artikel
-

Interstitials uitgebreid met toolbar

Tussen het downloaden van webpagina's door adverteren benadert de mogelijkheden en voordelen van tijdschriftreclame. Het Amerikaanse bedrijf v verklaart de zogeheten 'interstitials' te kunnen uitbreiden met een toolbar. Consumenten kunnen daarmee advertenties vasthouden, beter bekijken en eventueel dooklikken naar de site van de adverteerder.

Interstitials zijn opvallend omdat ze exclusieve aandacht vragen. Nadeel was hun statische en tijdgebonden verschijning. Uitgerust met een toolbar krijgen interstitials de mogelijkheden van banners. Dat maakt deze vorm van adverteren extra aantrekkelijk. Voordelig aan Interstitials is dat ze niet tussen andere advertenties verdwijnen, maar kortstondig exlusieve aandacht vragen en nauwelijks ergernis wekken doordat ze alleen de wachttijd vullen.

Dankzij de toolbar kunnen geïnteresseerde consumenten voortaan meteen reageren. Ze kunnen de advertentie langer vasthouden, informatie aanvragen of doorklikken. Daarnaast kan de advertentie worden gedownload of geprint. Ook wegklikken behoort trouwens tot de mogelijkheden.

Commentaar Webwatch
Met de toolbar kan de consumenten zelf kiezen of hij de advertentie wil bekijken of niet. Dit sluit aan bij de tweezijdige communicatie waarop het Internet is gericht. In dat opzicht sluit Net-merical aan bij een trend bij zowel consumenten die meer controle willen op wat ze wordt voorgeschoteld als adverteerders die willen dat hun advertenties het beoogde rendement opleveren, maar zich moeten verdringen op overvolle pagina's.
De toolbar van Net-mercials biedt een dus welkom alternatief, ook omdat de snelheid is vergroot waarmee de Interstitals verschijnen. Het bedrijf meldt de tijd tot minder dan drie seconden te hebben teruggebracht.

Bron: Internetnews.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond