Deel dit artikel
-

Investeerder Keadyn neemt belang in Mangrove

Met een investering van Keadyn wil internetbureau Mangrove uit Rotterdam de groei versnellen en zijn naam nadrukkelijker op de kaart te zetten.

Naar nu blijkt heeft Mangrove eind vorig jaar in de vorm van Keadyn een nieuwe aandeelhouder erbij gekregen. Hoe groot dat belang is en hoeveel daarvoor is betaald, houden de partijen voor zich. “Het is een minderheidsbelang, we trekken minstens vijf jaar samen op en hun belang zal nooit een meerderheid worden”, aldus managing partner Roel Schiefelbusch tegen Emerce.

Met die afspraak weten de oprichters van het bedrijf, Robert Leefmans, Oscar van Veen en Schiefelbusch, zich verzekerd van de controle over hun bedrijf.

“We hebben altijd geïnvesteerd vanuit de winst, maar willen de groei versnellen. De nieuwe aandeelhouder bestaat uit mensen die zelf ook ondernemer zijn geweest. Bovendien snappen ze onze business. Ze weten ook dat ons bedrijf anders is dan bijvoorbeeld hun meest recente exit Nestpick”, dat aan Rocket Internet werd verkocht.

Mangrove doorging afgelopen jaar een interne reorganisatie. De expertiseteams maakten plaats voor zelfstandige zelfsturende teams waarin ieder expertise is vertegenwoordigd. Dat zijn: design, techniek en marketing. Die expertises worden aangevuld met ondersteunende diensten, wat uiteindelijk een groep van tien man oplevert. Dat zijn er nu drie, maar met de nieuwe investering moet dat groeien. “En we kunnen meer investeren in de ontwikkeling van jong talent.”

In hun profilering naar de buitenwereld zijn de Rotterdammers ook altijd vrij bescheiden geweest. Niettemin zal er komende periode meer worden geïnvesteerd in het merk Mangrove. De kennis en expertises van het bureau zal nadrukkelijker worden uitgedragen. “We zijn bekend van ons designwerk en de user experiences die we leveren, maar wist je dat we meer developers dan designers hebben?”

Het bureau zal met Keadyn actief op zoek gaan naar bedrijven ter overname. De aandacht gaat vooral uit naar marketingspecialisten. Data driven marketing is en wordt steeds meer onderdeel van Mangroves activiteiten.

Foto: Rick Lighthelm (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

p

Proficiat aan beiden partijen. Ik begrijp de logica volkomen. Waar het uiteindelijk omgaat is investeren in kennis en kunde. Vaak ben je met je eigen bedrijf in deze mooie business zo pre-occupied dat je te weinig tijd hebt voor strategie en groei. Wellicht dat dit ook een side-effect is van de investering door Keadyn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond