Deel dit artikel
-

iOS meest lucratieve platform voor advertenties

IOS, het platform voor iPhone en iPad, is op dit moment het meest lucratieve platform voor mobiele advertenties. Dat zegt browsermaker Opera Software in een studie over de online advertentiemarkt.

De gemiddelde eCPM (kosten per duizend impressies) bedraagt bij iOS 2,85 dollar, terwijl Android op 2,10 dollar blijft steken. Op tablets is de eCPM bij iOS nog hoger, 3,96 dollar.

De overige platforms scoren niet of nauwelijks. Windows Phone staat helemaal onderaan met een eCPM van 20 dollarcent. BlackBerry en Symbian doen het drie keer beter dan Windows Phone.

Het rapport gaat ook in op het groeiende marktaandeel van HTML5 bij online advertenties. Dat bedraagt nu zo’n 28 procent. Video-advertenties stegen van 6 naar 13 procent.

Standaard (banner)advertenties lopen terug, van 35 naar 21 procent. De uitklapbare banner doen het ook niet goed meer. Rich media impressies werken wel, vooral video scoort hoog. En sites over business en finance is de beste omgeving voor een hoge eCPM.


Noord-Amerika is de belangrijkste markt voor online advertenties, gerekend naar het aantal impressies. Nederland staat op de elfde plaats, hoger dan Duitsland en Frankrijk, maar onder Italië en India.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond