Deel dit artikel
-

Isobar zet submerken overboord, Checkit mag blijven

Het internationale marketingnetwerk Isobar, verzamelplaats voor verschillende bureaus, wil af van alle verschillende merken. Het gaat verder onder twee namen, de sterkste merken Isobar en iProspect. In Nederland mag de naam Checkit nog even blijven.

Ieder bureau bij Isobar heeft een eigen digitale marketingexpertise. In een internationaal digitaal medianetwerk was het voor de zusterorganisaties tot nog toe mogelijk om door te groeien onder de eigen naam. Per oktober gaan ze verder onder twee merknamen, met verschillende afdelingen.

De organisatie, met hoofdkantoren in Londen, Parijs, Boston, Sao Paulo en Shanghai en talloze andere kantoren in onder meer Amsterdam, Brussel en Kaapstad, is met de nieuwe propositie, in een markt die professionaliseert naar een full service markt, een communicatiebureau geworden. "Isobar bestaat uit een netwerk van bedrijven en die voegen we nu allemaal samen naar één propositie", aldus Liedewij Hentenaar, CEO bij Isobar Nederland, het digitale marketingbureau van Aegis Media.

Volgens Hentenaar is het te vergelijken met de PC Hooftstraat waar de bezoeker bij Chanel en Louis Vuitton naar binnen kan. "Dat is nu veranderd naar de Bijenkorf. Je kunt de specialisaties los doen, maar als je bij Chanel naar binnenloopt, kom je nooit met een Louis Vuitton-tas naar buiten. Terwijl dat wel je outfit af kan maken. Wat wij bieden, dat kan heel goed onder Isobar als hoofdnaam."

In Nederland mag het merk Checkit nog even blijven. "Al kan dat in de toekomst ook verdwijnen. Het merk blijft in ieder geval nog dit jaar. Daarnaast blijven we iProspect naar enkele van onze internationale klanten hanteren", aldus Hentenaar.

Bij de nieuwe propositie hoort een nieuw logo en een nieuwe site. Deze wordt in oktober in Nederland gelanceerd. Bij het hoofdkantoor in Londen hebben ze de veranderingen al doorgevoerd op de site.

"Isobar was het meest sterke merk. Vroeger was het een mooie tuin vol bloemen die zelf moesten groeien, met het nieuwe beleid plukken we een bos en geven die aan de klant. Daarmee zijn we eigenlijk een communicatiebureau geworden", sluit Hentenaar af.

Deel dit bericht

3 Reacties

simon

Goed stuk! heb me er enorm mee vermaakt.

Maurits van Eeghen

Een enorm compliment aan het adres van Checkit dat ze in Nederland nog altijd een dusdanig sterke merknaam hebben dat ze het internationaal veel grotere iProspect overvleugelen.

Intimi

Redactie toch wat een kritiekloos stukje is dit zeg, lijkt wel papegaaien. Intimi weten precies wat er mis ging binnen Isobar bij het weggaan van Brian Hirman: het was los zand van vooral niet samenwerken en elkaar de loef afsteken. Was ff wat dieper gegaan redactie dan weet je 'hoe het gaat met Isobar in NL'…… Bij Graydon kun je de cijfers gewoon opvragen..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond