Deel dit artikel
-

Jumbo: 100 miljoen euro voor verdere uitrol online verkoopkanaal

Jumbo investeert het komende jaar ruim 100 miljoen euro in de modernisering van winkels en de verdere uitrol van het online verkoopkanaal. Ook de logistieke processen worden geoptimaliseerd.

Ook in 2016 zet Jumbo naar eigen zeggen sterk in op haar omnichannel-strategie, zodat klanten op verschillende manieren bij Jumbo boodschappen kunnen doen: bij de supermarkt, de foodmarkt en online. Al eerder maakte Jumbo bekend dat het zou gaan starten met thuisbezorgen.

Welk deel van de 100 miljoen naar online gaat, heeft het bedrijf niet toegelicht.

Naast de uitrol van een ICT-systeem voor centrale bevoorrading, zullen de komende periode de mogelijkheden van outsourcing, contracting en toekomstige mechanisatie worden onderzocht.

Afgelopen jaar steeg de consumentenomzet onder de Jumbo vlag met 1,427 miljard euro tot 6,250 miljard, een toename van 30 procent ten opzichte van 2014. Gecorrigeerd voor de extra omzetweek in 2015 (boekjaar 2015 kende 53 weken) bedroeg de omzetgroei 27 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond