Deel dit artikel
-

Jumbo Supermarkten gaan sociaal

Jumbo Supermarkten gaat de komende weken haar online activiteiten verder uitbreiden. Er is sinds gisteren een fanpagina op Facebook, er komt een Recepten Shaker als app en klanten kunnen chatten met de klantenservice.

Volgens directeur Marketing en Formule Colette Cloosterman-van Eerd willen klanten op verschillende manieren met Jumbo in contact komen en ‘met ons bezig zijn’.

Als eerste stap in die richting is er daarom een fanpagina bij Facebook, waar de supermarkt de dialoog met klanten wil aangaan. Op de pagina kunnen klanten over verschillende thema’s, producten en initiatieven lezen en daarover met elkaar communiceren. Klanten worden daarnaast in de gelegenheid gesteld om in contact te komen met Jumbo zelf.  Zo kunnen zij op gezette tijden chatten met een versspecialist of met de klantenservice.

Een ander initiatief is de ‘Recepten Shaker’. Met deze handige app schudt men recepten letterlijk uit de telefoon. De recepten zijn afkomstig van de Jumbo receptenbank die ook online te raadplegen is. Het is mogelijk de recepten te bewaren of te delen via email en sociale media. De Jumbo app is gratis en geschikt voor zowel de iPhone- als Android-toestellen. De app gaat medio april live.

Verder is Jumbo een interactieve ‘wijnblog’ gestart onder de naam Jumbowijnmannen.nl. Met deze blog onderhouden de wijnspecialisten van Jumbo contact met klanten over de wijnproducten. Het gaat hier onder andere om informatie over het assortiment, het geven van tips en suggesties, het bespreken van markttrends, evenementen of recepten met wijn als belangrijk ingrediënt. Ook krijgen producenten de gelegenheid om online, vaak met behulp van filmmateriaal, iets te vertellen over hun wijnen en wijngaarden. Klanten kunnen daarop reageren, vragen over stellen of elkaar tips geven.

Tot slot wil Jumbo via een e-coupon meer mensen interesseren voor de eigen Jumbo nieuwsbrief. Klanten die zich daarop abonneren, kunnen voortaan wekelijks gebruik maken van een e-coupon die korting geeft op bepaalde producten. Deze kortingsbon is exclusief voor abonnees van de digitale nieuwsbrief.

Deel dit bericht

3 Reacties

Vincent Heidinga

“Hallo Jumbo”, jullie doen er verstandig aan om met de header foto te voldoen aan de regeltjes van Facebook. Je mag vanaf die foto geen likes stimuleren namelijk. Zie laatste pagina van http://ads.ak.facebook.com/ads/FacebookAds/Pages_Product_Guide_022712.pdf

Annemarie Steenbergen

@Vincent: goed gezien! We werden er vanochtend vanuit meerdere hoeken op gewezen en hebben de omslagfoto meteen aangepast.

ReneS

@jumbo Wanneer beginnen jullie met webcare via twitter, zoals de AH? Had ik allang van jullie verwacht als klantvriendelijkstee winkel van NL!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond