Deel dit artikel
-

Supermarkt Jumbo krijgt directeur e-commerce

Supermarkt Jumbo geeft haar online activiteiten een prominentere plaats in de organisatie. Dat meldt de Levensmiddelenkrant. Huidig manager business development Roland van den Berg treedt als directeur e-commerce toe tot de directie.

Zijn benoeming per 1 januari 2014 tot directeur e-commerce blijkt uit een interne mail van het bedrijf die in handen is van Levensmiddelenkrant.

Van den Berg werkt aan een nieuwe e-commercepropositie die komend jaar wordt gelanceerd. Jumbo wil daar niet op vooruitlopen. Distrifood wist al eerder te melden dat Jumbo ‘een enorm team’ van e-commerce-experts (een kleine honderd) heeft gevestigd in Den Bosch en men snel wil starten met afhaalpunten in de winkels. Het voormalig distributiecentrum van Super de Boer zou worden gebruikt om online bestelde boodschappen te verzamelen.

Jumbo heeft ook veel IT-specialisten met retailervaring en e-commercedeskundigen uit de non-food ingehuurd.

Het concern is een familiebedrijf gevestigd in Veghel. Door de overname van Super de Boer in 2009 en van C1000 in 2012, is Jumbo het tweede supermarktbedrijf van Nederland, na Albert Heijn. De consumentenomzet van de Jumbo formule kwam in de eerste helft van 2013 uit op 1,979 miljoen euro, een stijging van achttien procent ten opzichte van de eerste helft van 2012.

Deel dit bericht

5 Reacties

Paul Haarman

Goede zet van Jumbo om meer aandacht voor online te geven. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer men de online kansen goed benut men definitief het verschil kan maken met de concurrentie. Want daar ligt de uitdaging (en niet op het strijdveld van het huis-aan-huis krantje waartoe Jumbo onlangs besloten heeft). Succes Roland!

Jeroen Bos

Alle supers zijn bezig het ecommerce terrein te verkennen. Feit is dat ecommerce binnen de huidige foodretail en vestigingsproblematiek erg lastig rendabel te krijgen is. Het gaat niet zozeer om een goede onderscheidende machine neer te zetten, maar om de kosten van deze operatie zo laag mogelijk te houden. AH is al aardig wat jaren onderweg, maar schrijft nog geen zwarte cijfers als je de ecommerce Albert.nl propositie even los trekt van de rest. Het volume moet het straks rendabel gaan maken. Daarnaast is AH er met zijn franchisenemers ook nog steeds niet uit qua contracten. Zeker gezien het feit dat er ontevreden Jumbo franshisenemers zijn, is dit een extra barriere. Ik wens Jumbo veel succes in dit lange leerproces wat gaat volgen.

Kees

Hoop dat hij de site bekijkt.

Hank Dussen

Goeie zet van Jumbo. Echter blijf ik mij verbazen dat dit soort bedrijven intern zogenaamde experts benoemen en doorschuiven die in het verleden niets met E Commerce te maken hadden. Huur gewoon een goede expert in. Dan weet men zeker dat het goed komt.

hans

Zou hij ook verantwoordelijk zijn voor de URL achter op de kassabon?
Dat hij en een heel leger aan IT en marketing niet een typefout in de url kunnen voorkomen is toch wel opmerkelijk.

Ontslaan die kerel! zie http://www.jumbosupermartken.nl

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond