Deel dit artikel
-

Juul Manders: ‘433 wordt een subscription-first-platform’

Online voetbalcommunity 433 bouwt aan een betaalde abonnementsdienst. Een soort “Netflix voor voetbal”, zegt CEO Juul Manders hierover in het decembernummer van Emerce magazine dat morgen verschijnt. “We hebben het volume, de know-how en enorm veel content die we dagelijks uitserveren. Daar kun je meer mee doen.”

Het mediabedrijf, dat zijn succes dankt aan enorme groei op Instagram en zijn inkomsten voornamelijk haalt uit gesponsorde content, wil hiermee zijn afhankelijkheid van platformen van derden verkleinen. Binnen de nieuwe dienst kunnen onder andere ‘best offs’, voetbaldocumentaires, muziek en gaming samenkomen. Allerlei zaken die spelen in het leven van de voetbalminnende doelgroep.

Middels een binnenkort te verschijnen boek en de lancering van een eigen Academy zal 433 zijn visie en aanpak ook overdragen op andere socialmediaondernemers. “We gaan mensen meenemen door alle facetten van onze business en ze leren hoe je een mega-account ontwikkelt.”

Gevraagd naar de ervaringen met de nieuwe mogelijkheden voor social commerce op Instagram merkt Manders het belang op van er technisch klaar voor zijn. En dat het ook op hoog niveau bij Facebook nog pionieren is. “De informatie is belangrijker dan het resultaat.”

Het gehele interview is te lezen in Emerce magazine, dat naast de fysieke distributie ook kosteloos als digitale variant beschikbaar is. Klik daarvoor hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond