Keekaboo moet vestigingen Spanje en Engeland sluiten

Keekaboo , een Nederlandse site waarvandaan kaarten kunnen worden verstuurd, sluit haar vestigingen in Spanje en Engeland. Het bedrijf heeft niet zoveel kapitaal kunnen ophalen als was begroot. CEO Patrick van Zandvoort sluit een terugkeer in de twee landen niet uit.
"De sluiting is al in gang gezet. Ons model is gebaseerd op groei door kapitaalinjecties, maar zoals wel bekend is verkeert de internetbranche in moeilijkheden." Keekaboo heeft wel kapitaal gekregen, maar dat bedrag is niet zo hoog als anderhalf jaar geleden is begroot. Om hoeveel geld en om welke investeerder het gaat, maakt Van Zandvoort niet bekend. Volgens hem gaat het om "een gerenommeerde investeringsmaatschappij".
Bij elkaar verliezen vijf mensen hun baan in de twee landen. Om de landen vanuit Nederland te bedienen ziet Van Zandvoort niet zitten. "Om daar goed te kunnen werken, moet er daar ook salespersoneel zitten." Keekaboo heeft wel genoeg kapitaal gekregen om de Nederlandse vestiging te laten draaien en groeien, aldus Van Zandvoort. "Maar we hebben de inschrijving van de Kamer van Koophandel nog, de entiteit bestaat nog in die twee landen. Als het mogelijk wordt, zijn we daar in enkele dagen weer up & running."
Hoeveel kaarten er maandelijks verzonden worden via de site, maakt het bedrijf uit concurrentie-overwegingen niet bekend. Wel laat Keekaboo weten "tevreden" te zijn over de aantallen.
Zie ook:
Keekaboo krijgt Web Trader-logo niet terug
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
6 Reacties
Rob Troostwijk
Ik denk dat de heer Van Zandvoort het niet zo goed begrepen heeft. De internetbranche verkeert niet in moeilijkheden, Keekaboo verkeert in moeilijkheden.
Bas
Ik denk dat hij het heel goed heeft begrepen. Het is nu heel moeilijk geld binnen te halen. Dan kan je twee dingen doen. Doorgaan en falliet gaan, of tijdelijk een stap terug doen en vervolgens als het sentiment weer wat terugdraait die stap wel weer zetten.Het is nu natuurlijk te ver doorgeslagen, het sentiment. Het is gewoon krankzinnig. Het was slecht zoals het was, maar het is nu net zo slecht. De middenweg moet gevonden worden. Ik denk dat Keekaboo er goed aan doet even een stap terug te nemen en vervolgens als er wel weer geld is, de stap wel te zetten.
TdB
"Ons model is gebaseerd op groei door kapitaalinjecties"Ïs dat niet vergelijkbaar met een (top)sporter die zijn prestatieniveau wil verbeteren door hormooninjecties?
Mike
Ze kunnen beter nu sluiten, kunnen ze het personeel nog een paar maanden salaris meegeven. Kijk, op een gegeven moment is het gewoon op.
A. de Hun
De hele grap van het "Kiekeboe !" roepen is toch juist dat je onverwachts ergens opduikt en vervolgens weer verdwijnt ?
Pim Hutjens
Keekaboo kan beter alle vestigingen sluiten want ik heb zelden zo'n slechte dienstverlening meegemaakt als bij Keekaboo. Kaarten worden niet bezorgd (tot tweemaal toe), privacy wordt geschonden, mail wordt niet beantwoord. Wat wil je nog meer? Sluiten die tent.