Klarna: Online verkoop beauty- en gezondheidsproducten door corona hoger dan tijdens de feestdagen

In het afgelopen jaar steeg de aankoop van beautyproducten via webwinkels in Nederland met 130 procent. Dit blijkt uit een analyse van betaalverwerker Klarna. De online groei binnen de branche is door de coronacrisis in een verdere stroomversnelling gekomen.
Volgens Wilko Klaassen, General Manager van Klarna in Nederland en België, is de stijging te verklaren doordat mensen veel meer tijd thuis doorbrengen en behoefte hebben aan producten die hen een goed gevoel geven.
De periode rondom Black Friday en de feestdagen is normaal gesproken het drukste qua online verkoop van beauty- en gezondheidsartikelen. De coronapiek gaat hier echter ruim overheen. In maart en april waren de verkopen maar liefst 40 procent hoger dan tijdens de Black Friday periode.
Niet alleen bestaande, maar ook veel nieuwe klanten hebben in de afgelopen maanden de beautywebshops weten te vinden.
Het aantal Klarna beautywebshops is met een stijging van 125 procent meer dan verdubbeld in Nederland in het afgelopen jaar. Klarna werkt samen met beautymerken als Sephora, Beauty Bay, Nars, Byredo, Revolution Beauty, Cult Beauty, Morphe, Ouai en Charlotte Tilbury.
Foto Pixabay
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond