Deel dit artikel
-

Kleine Europese groei mediabureau Havas

De Europese activiteiten laten de laagste groei zien van het hele bureaunetwerk van Havas. De organisatie haalt bijna een kwart van zijn omzet uit digitale en social media.

Een slecht tweede (-0,9 procent) en derde kwartaal (+1,8 procent) zorgen ervoor dat de Europese omzet van Havas achterblijft bij de andere regio’s. De Europese omzet bedraagt over heel vorig jaar 864 miljoen euro, een groei van 2,1 procent.

Uit de jaarcijfers die vanochtend werden gepubliceerd (PDF) blijkt dat de groei in Amerika (520 miljoen euro) drie keer hoger ligt en in Azië en Zuid-Amerika (261 miljoen euro) acht keer hoger. “In Europa zien we de groei terugkeren.”

Het bedrijf haalt nu 23 procent van de omzet uit digitale en sociale media-activiteiten.

Europa is goed voor de helft van de jaaromzet van 1,6 miljard euro. Die nam afgelopen jaar toe met 5,6 procent. Er werden geen grote overnames gedaan in 2011.

De nettowinst groeide negen procent tot 120 miljoen euro.

Het bedrijf is in Nederland onder meer bekend van de bureaus Havas en Euro RSCG.

Foto: Brett Jordan (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond